Vakantaseren over je loopbaan

Een nieuw jaar. Een prima moment voor niet alleen het maken maar vooral ook uitvoeren van goede voornemens. Doe ik bijv. nog wel het werk dat ik wil doen?  Waar ben ik goed in en doe ik voldoende met die talenten? Kortom, lig ik nog op koers?

Afgelopen week sprak ik een goede kennis, Dawn, die al jaren loopbaantrainingen geeft. Ze vertelde me dat ze nu bezig was met iets heel interessants. Samen met een collega gaat ze voor het eerst een coachreis naar Marrakech, Marokko organiseren. Daar wilde ik meer over weten dus we spraken af.

Verblijf in een Riad in Marrakech
Dawn vertelde me tijdens onze afspraak meer over het speciale programma van de trip. Met deze coachreis stap je even helemaal uit je vertrouwde wereld om met een nieuwe blik naar je persoonlijke en professionele ontwikkeling te kijken. Even helemaal weg van de waan van de dag. Lig je nog op koers? Moet je die koers misschien wijzigen?

Je reist af naar Marrakech, een van de oude koningssteden in Marokko. Je verblijft in een Riad. Dat is een traditioneel Marokkaans huis of paleis met een binnenplaats of -tuin in de oude binnenstad. Gedurende 4 dagen ga je onder begeleiding van de 2 coaches, Dawn en haar collega, in een kleine groep aan de slag. Overdag is er een programma en 's avonds ben je vrij om te doen wat je wilt. Dag 5 is vrij te besteden.


Via het Talentenspel breng je je eigen talenten in beeld, soms letterlijk. Vervolgens ga je aan de slag met je Droom en ga je voor jezelf na wat die betekent voor de keuzes die je kunt of wilt maken. Daarna probeer je dit vertalen naar je dagelijks werk en leven. Je sluit af met een concreet Actieplan waarmee je de komende tijd aan de slag gaat. Het programma eindigt met een kookworkshop en heerlijk diner. De allerlaatste dag ben je vrij om de stad verder te verkennen.


Na terugkeer ga je aan de slag met je Actieplan. Iedereen krijgt een buddy uit de groep waarmee je contact houdt over je actieplan. Na 4 maanden is er een terugkomdag gepland waarbij je je ervaringen kunt delen met elkaar en de coaches. Wat gaat goed, waar loop je tegenaan, waar is wellicht nog ondersteuning op mogelijk?

Waarom Marrakech?
Het klinkt mij in de oren als een interessante en boeiende week. Ik vraag Dawn waarom ze voor Marrakech hebben gekozen? Allereerst heeft dat te maken met de kosten. In Marokko is het verblijf betaalbaar, zelfs op zo'n mooie plek als waar de groep zit.


Verder geeft Dawn aan dat het ook belangrijk is dat je even uit je comfortzone komt.  Je komt echt even los van je dagelijks leven. "Ontwikkeling begint waar je comfortzone eindigt." Dawn geeft tenslotte aan dat de omgeving ook een rol speelt tijdens het programma. Ze illustreert dat een van de opdrachten bijv. zou kunnen zijn, ga op de souk (markt) op zoek naar een voorwerp dat je beste talent goed weergeeft.


Ik weet uit eigen ervaring dat Marrakech een boeiende stad is. Met een prachtige oude binnenstad en een groot plein, Djemaa el Fna, waar zich van alles afspeelt, van slangenbezweerders tot heerlijke maaltijden. Ik was er twee jaar geleden anderhalve dag en nam me toen voor zeker nog eens terug te komen.


Praktisch
Deze coachreis naar Marokko staat gepland voor 16-20 maart a.s. en is vooral bedoeld voor hoger opgeleide professionals (leeftijd ca. 35-50) die op een kruispunt in hun leven staan. Op het moment dat ik Dawn sprak waren er nog 2 plaatsen beschikbaar.

Wil je meer weten over deze bijzondere coachreis, bezoek dan de speciale Website Sententia of kijk op de facebookpagina Sententia op facebook.

Mocht je interesse hebben in deelname of meer informatie willen dan kun je natuurlijk ook zelf contact opnemen met Dawn@elffers.nl of info@sententia.eu.

Vakantaseren over je loopbaan
Ik zal je eerlijk zeggen dat deze speciale loopbaanreis mij erg aanspreekt. Het is goed om af en toe stil te staan bij je loopbaan. Zeker als dat in een prachtige stad als Marrakech kan, zijn dat twee vliegen in een klap! Dat noem ik pas echt vakantaseren over je loopbaan....

Fotoverantwoording:
De sfeerfoto's van Marrakech zijn van mezelf. De foto's van de Riad zijn afkomstig van Riad Bonheur.